wtorek, 2 kwietnia 2013

Nietypowa edycja polskiego Bad i Thriller z Bułgarii

Pół roku temu trafiły do mnie dwie zwyczajne płyty. Przynajmniej na początku tak mi się wydawało. Pierwszą z płyt był dość popularny, wydany w Bułgarii Thriller. Ma on inną kolorystykę okładki i jest ona trochę przycięta w porównaniu do oryginału. Jest to także zwykła kopertówka. Tył albumu także się różni, zamiast pięknego czarnego tła na który były napisane utwory jest zdjęcie Michaela odcieniach szarości  obok którego znajduje się spis utworów po angielsku i uwaga, uwaga ! napisany cyrylicą, która wszystkich zmyla i album jest brany za rosyjski. 


No ale do rzeczy ! Drugą płytą był nasz rodak :) Bad Polskie Nagrania i gdy wziąłem tą płytę do ręki coś było w niej nie tak. Okazało się że że jest to zwykła kopertówka ! Kolejnym brakiem w tym wydaniu był brak koperty na płytę z tekstami piosenek, no ale spoko to mogło zginąć bądź się zniszczyć. Bo jak widać płyty są w tragicznym stanie. Ale brakowało jeszcze wydrukowanej ceny w prawym górnym rogu, którą znalazłem w prawym dolnym rogu napisaną długopisem.
Postanowiłem więc napisać do Polskich Nagrań z prośbą o pomoc. Szczerze mówiąc to nie sądziłem że ktoś mi odpisze. Korespondowałem z kobietą z działu archiwum która po kilku mailach napisała mi że w archiwum fonograficznym zachował się tylko egzemplarz z rozkładaną okładką. Nie posiadają żadnych informacji odnośnie edycji tego albumu w kopertówkach  oraz nie mają kontaktu  do żadnego pracownika który zajmował się edycją tej serii. Brak ceny oraz wygląd tej płyty tłumaczy tym że płyta mogła zostać wydana późno. Wzrost inflacji oraz okrojony przydział papieru przyczyniły się do tego.
Podsumowując chciałbym się zapytać czy może ktoś z czytelników wie dlaczego moje Bad ma taki wygląd. Niżej podaje numery matryc.



  




NUMERY MATRYC:
SIDE A:         S3X    2694     L-2
SIDE B: S3X   2694    B-6   -13-

8 komentarzy:

  1. Ja myślę, że ta osoba z wytwórni ma rację. Nie należy się chyba doszukiwać sensacji w ich posunięciu. Po prostu chcieli zrobić wydanie możliwie najtańszym kosztem, zwłaszcza, że w tamtych czasach płyty winylowe były niezwykle drogie i nie każdy mógł sobie pozwolić nie tylko na analogi, ale nawet i na adapter. Pamiętam jak dziadowie opowiadali jaka to była afera w domy sąsiadów kiedy jedno z rodziców kupiło dziecku kilka winyli za całą pensję (a osoba ta była na kierowniczym stanowisku), więc łatwo sobie wyobrazić jakie to musiały być ceny na tamte czasy.
    Swoją drogą ciekawy ten winyl. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie odnośnie Thrillera. Czy ma on rozkładaną okładkę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie, nie ma to zwykła kopertówka. Wydaje się taki robiony na odwal ale płyta jest o wiele cięższa od wydania UK.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to może być wydanie Bułgarskie? http://allegro.pl/michael-jackson-thriller-i3148815568.html

    OdpowiedzUsuń
  5. sądząc po kolorystyce okładki i jej przycięciu mogę stwierdzić że tak. i znaczek wytwórni w lewym dolnym rogu także na to wskazuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Masakra. Tą cyrylicą tak z ciekawości coś się doczytałeś ? : P No, ale ogółem czekam na kolejne posty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ho hi powiem ci że wszedłem w google tłumacz wybrałem Bułgarski i wyświetliła mi się klawiatura do cyrylicy wpisałem ten Początek i wyskoczyło Michael Jackson więc zapewne te tytuły piosenek są zapisane tak jak by je np. po polsku napisać czyli: MAJKEL DŹEKSON
      BILI DŹIN
      HJUMAN NEJCZER
      ....
      A i cieszę się że czekasz na następny post będzie najprawdopodobniej w piątek... niestety obowiązki nie pozwalają mi na pisanie w tygodniu, jako że mam dość tępy łep w tym sensie że pisanie zajmuje mi dużo czasu więc mam jedynie weekendy.

      Usuń
  7. Hmmm. Przynajmniej jedną rzecz mamy taką samą. Bułgarski Thriller ;p

    OdpowiedzUsuń