piątek, 15 sierpnia 2014

Początki przygody z kasetami Audio

Parę kaset audio mam w swojej kolekcji od niecałego miesiąc, kiedy to odwiedzając nowo odkryty przeze mnie antykwariat zobaczyłem ogromne kartony z kasetami.  Mimo że nie miałem jeszcze wtedy magnetofonu przejrzałem wszystkie pudła i wybrałem najciekawsze pozycje.  Cena za kasetę wynosiła 4 zł z małymi ogonkami. No ale skoro miałem już te pare kaset wypadało by je na czymś posłuchać. poszperałem więc w internecie i znalazłem magnetofon który powinien pasować do mojej wieży stereo. Jest to SONY TC-FX2 rocznik 1982 z świetnie prezentującymi się wskaźnikami. Niestety kolor srebrny którego miał być przedni panel mojego kaseciaka różni się od srebrnego koloru mojego wzmacniacza. Najprawdopodobniej  dlatego że panel magnetofonu nie jest aluminiowy tak jak to zapewniał sprzedawca a plastikowy.



Z kaset które kupiłem chciałbym zwrócić uwagę na dwie. Pierwszą z nich jest Album Whitney Houston I'm Your Baby Tonight który jest po prostu arcydziełem ! Słychać że żaden dźwięk nie znalazł się tam przypadkowo. Możemy na nim usłyszeć pełne możliwości Whitney Houston.  Z Albumu Polecam gorącu trzy piosenki tytułową I'm Your Baby tonight (istnieją dwie wersje europejska i usa) oraz utwory Anymore i We Didn't Know w duecie z Steviem Wonderem.

  1. I 'm your baby tonight
  2. All the man that I need
  3. Lover for life
  4. Anymore
  5. Miracle
  6. My name is not Susan
  7. I belong to you
  8. Who do you love
  9. We didn't know
  10. After we make love
  11. I 'm knockin'








Drugim albumem wartym uwagi jest Daydream. Mariah Carey wydała ten album w 1995 i dziwi mnie to że dopiero teraz go usłyszałem. Album w mojej opinii nie ma absolutnie żadnych słabych punktów. Jest bardzo spokojny i delikatny dla uszu.

1. Fantasy


2. Underneath the Stars


3. One Sweet Day


4. Open Arms


5. Always Be My Baby


6. I Am Free


7. When I Saw You


8. Long Ago


9. Melt Away


10. Forever


11. Daydream Interlude (Fantasy Sweet Dub Mix)


12. Looking In   

6 komentarzy:

  1. Nie na temat będzie. Odpowiedź na Twoje pytanie jest w tym oto wywiadzie : http://jazzsoul.pl/2014/06/14/jestem-dzieckiem-swiata-nie-lubie-granic-wywiad-z-indila/( pytanie o piosenkę Ego).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kaseciak :) Szkoda, że magnetofony już praktycznie "wymarły". Czasem trzeba coś sprawdzić czy działa, a nie ma jak... Został mi już tylko walkman (który i tak ledwo "zipie"). Sprawdzam nim kasety, które sprzedawcy oceniają na stan bdb (zdają sobie sprawę,że będzie to trudno zweryfikować) i nierzadko, delikatnie ujmując - mijają się z prawdą. Chyba będę musiał też czegoś poszukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ,masz racje wymierają . O ile płyty winylowe i gramofony ciągle są popularne a w ostatnim czasie wręcz bardziej to z kasetami i magnetofonami jest wręcz na odwrót .

      Usuń
  3. Ty mi lepiej powiedz gdzie taki antykwariat upolowałeś XD

    OdpowiedzUsuń